הקמת בריכת שחיה ביתית היא לכל הדעות – הפנטזיה הרטובה של כל מי שיש לו בית פרטי עם חצר גדולה.

מזג האוויר בישראל מזמן, לרבות בימי הקיץ החמים, שהייה מרבית בחוץ והתרעננות בתוך בריכת שחייה בחצר. אולם, עם כל הנופך האסתטי והסטטוס היוקרתי שזו מעניקה, היא גם תדרוש תכנון ראוי, אישורים, היתרים והירתמות של מגוון אנשי מקצוע שיסייעו בביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר. להלן מדריך קצר שיעזור לכם להבין איך וכיצד מתחילים בכלל להוציא לפועל את הקמת הבריכה הביתית.

תכנון, עיצוב והקמת גינה עם בריכת שחיה בסביון

תכנון, עיצוב והקמת גינה עם בריכת שחיה בסביון

הוצאת היתר לבריכת שחיה פרטית

היה ומעוניינים בהקמת בריכה ביתית שהיא מקובעת בתוך האדמה שעשויה מבטון, כזו שתעלה גם את ערך הנכס ותהווה מקור למרגוע, לספורט ובילוי בכל חודשי השנה, יהיה צורך כאמור להסתייע באנשי מקצוע ובו בזמן להוציא היתר מיוחד מהרשות המקומית שמאשר את ההקמה שלה. היתר בנייה הינו הכרחי  בכל מקרה שמצריך חפירה של בור עמוק באדמה, בנייה של תשתיות לעומק ותוספות שונות של תאורה ואינסטלציה.

ליווי של אדריכל יעלה את הסיכוי להשיג את ההיתר הרבה יותר מהר, מאחר והוא ידע לספק את כל התשובות המהירות והיעילות בכל הנוגע להקמה, יאבחן את ה נתונים בנוגע לנכס, לזכויות הבניה, הנחיות של הרשויות, ייעץ על המיקום האולטימטיבי בשטח, יגדיר את המידות המדויקות ואת הצורה המתאימה בהתאם לתנאים השוררים בשטח וכולי. גם מהנדס אינסטלציה ידע לסייע כשהוא משלב את כל האפיונים של המבנה בהתאם לכל הנהלים והבקשות של המועצה או הרשות המקומית. כאמור, לכל רשות יהיו תנאים אחרים בנוגע להקמת מבנה בחצר מכל סוג שהוא ולכן יש להגיע מוכנים עם מענה לכל בקשה של הרשות.

בריכות בטון

אלה נחשבות לסוג האיכותי ביותר שיש היום. בשל הבטון שהוא חומר עמיד במיוחד, הן מחזיקות לאורך שנים ומספקות מראה משובח ויוקרתי לגינה ומשדרגות את ערך הנכס עצמו. המראה שלהן מכתיב את כל הטון העיצובי ומהווה מוקד משיכה מרשים וייחודי. בריכת בטון שקועה תהיה חפורה בתהליך הכולל כלונסאות ויציקה בשטח, השלד שלה כולו עשוי מבטון ובנייתה תתבצע כשם שבונים מרתף עמוק באדמה, כל הצנרת תוטמן מראש בשלב היציקות ויתווסף לכך תכנון מלא של אינסטלציה לניקוז ולמילוי של המים , צנרת עבור התאורה, החימום, הרמקולים וכיו"ב . כמו כן, החיפוי של הקירות יהיה בהתאם לבחירה העיצובית כשהאפשרויות הינן  – אריחי שיש, קרמיקה, פסיפס וכולי.

תהליך ההקמה– שלב אחרי שלב

לאחר שיש בידנו את כל האישורים וההיתרים וכל איש מקצוע סייע במתן עצה ואישר את ההקמה, אפשר להתחיל את תהליך ההקמה בפועל.

כעת מתחילים לחפור, לצקת כלונסאות על פי הנחיות הקונסטרוקטור, לצקת שכבת בטון מקשרת, ולבצע טפסנות של הבריכה. בטרם יוצקים יש להטמיע צנרת PVC ומגוון אבזור שתואם מבעוד מועד, כמו בתי תאורה, סקימרים וכולי.

השלב השלישי הינו שלב היציקה של תבנית הבריכה שנעשה בצורה מוקפדת במיוחד. לאחר מכן ניתן יהיה לתקן, להשטיח כיסי אוויר ולשייף את שכבת הבטון. בטרם מבצעים איטום חיצוני מוטב לבדוק שכל הקירות והרצפה אטומים כפי הנדרש ( שתי שכבות איטום צמנטי) ולכן- נמלא את החלל הפנימי במים.

במידה ומזהים ששי דליפה יש למצוא מהיכן המקור ולעשות שוב בדיקה עד שמוודים כי הכל אטום בצורה הרמטית.

השלב הבא הינו איטום חיצוני עבור כל קיר חיצוני על ידי חומרי גלם כמו  – קלקר, זפת או יריעות ביטומניות.

לאחר שווידאנו שהבריכה אטומה – ניתן לעבור לשלב החיפוי של הקירות , בפסיפס, סוגי אבן או חומרים נוספים , שמיד אחריו נבצע את התקנת האבזור של הבריכה בחלל הפנימי ובחדר המכונות וכן את לוח הפיקוד לחשמל.

שלב הקונסטרוקציה לבניית-הבריכה

שלב-הקונסטרוקציה לבניית הבריכה

שלב יציקת הבטון להקמת הבריכה

שלב יציקת הבטון להקמת הבריכה

בריכות בגינות יוקרה

בעלי בתים רבים מחפשים את הדרך לשדרג את הגינה שלהם ולשוות לה נופך יוקרתי ומרשים במיוחד. גינת היוקרה תשתקף דרך החלון של הבית ולכן העיצוב שלה אמור להתכתב גם עם הסגנון היוקרתי והמעוצב של הפנים. בריכת שחייה תצליח לייצר את המראה האקסקלוסיבי והייחודי כשהיא מהווה אלמנט מבוקש היום בקרב גינות היוקרה. להלן אלמנטים שמוסיפים לעיצוב גינות יוקרה –

צמחייה ואקסוסריז – יש היום מגוון אלמנטים שניתן להוסיף לגינה כמו מסלעה, מפלי מים, מזרקות, אבנים מיוחדות וכולי. גם לצמחייה יש חלק חשוב בנוף הכללי ולכן יש לתת תשומת לב מרבית לבחירה של סוגי הצמחים והעצים שמתאימים לסביבה שהיא רוויה במים.

רמקולים מתחת למים – טרנד מדליק שניתן להוסיף הוא רמקולים שמיועדים למים, באמצעותם ניתן יהיה להקשיב למוזיקה גם בזמן צלילה ושחייה. סוג הרמקולים הללו ידרשו הכנה מוקדמת של התשתיות ולכן יש צורך בתכנון הרמקולים כבר בשלב הקמת התשתיות.

תאורה רומנטית – כדאי לזכור שתאורה יכולה להפוך כל חלל סטנדרטי לחלל יוקרתי ומרשים, ולכן רצוי לתכנן את התאורה סביב הבריכה בצורה מיטבית גם בשלב התכנון. את גופי התאורה מטמינים בזמן הצבת התשתיות של פנים החלל וכדי שניתן יהיה ליהנות מאווירה רומנטית גם כשחשוך בחוץ, אפשר להטמין את התאורה גם ברצפה של הדק או על שבילי אבן, לצד מפל מים או ערוגות הפרחים וכולי.

כדאי להיעזר בהדמיה תלת מימד

לשמחתנו, הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לנו לראות היום בצורה מוחשית ביותר את התכנון עוד טרם הביצוע. אם נחשוב על זה לרגע, נגלה שמדובר בשירות נהדר, משום שעל ידי תוכנות חדשניות לעיצוב ניתן להמחיש לכל אחד כיצד תראה הגינה לאחר כל שינוי ועם כל תוספת. מלבד זאת, ניתן לבצע שינויים "על הנייר", כלומר בתוך התוכנה עצמה ולשקול כמה אפשרויות עד לקבלת החלטה סופית, כמו מה עדיף – חיפוי קרמיקה או חיפוי פסיפס? ועוד.

הדמיה לפני הקמת בריכת שחיה ביתית