את ההרגשה המופלאה של גינה ירוקה מעוצבת בטוב טעם עם ריח משכר של עצי פרי, פרחים וצמחים לא ניתן להסביר במילים. הגינה יכולה להיות קטנה ומרשימה, או מאידך גדולה ומושקעת עם מרחבים, אך מה שחשוב הוא הפונקציונאליות והחלוקה שלה שבאים לידי ביטוי באווירה הכללית המתקבלת. עיצוב גינות בשרון הוא מזמן אינם נחלתם של אנשים עמידים בלבד, אלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לעצב גינה חלומית על פי תקציב אישי משלו. מעצב גינות מקצועי יוכל לקחת תקציב ולחלקו בצורה נכונה כדי להגיע לסטנדרט גבוהה במיוחד. במאמר זה נעמיק בגינות באזור השרון בפרט וכיצד עיצובן מושפע מהמאפיינים של האזור.

עיצוב גינות בשרון

עיצוב גינות בשרון

עיצוב הגינה בהתאם למאפייני אזור השרון

כשמקימים גינה בשרון יש לקחת בחשבון את האזור הגיאוגרפי שלה מאחר ונתון זה ישפיע על כמות ההשקיה ועל סוג הצמחייה שתיבחר. כאמור לא מדובר רק בחום, קור או בכמות המשקעים שיש באזור, אלא בעוד מגוון שיקולים כמו סוג הקרקע, כיווני האוויר, האקלים באזור וכולי. כמו כן, על מנת לטייב ולהשביח את האדמה חשוב להכיר בכל המאפיינים של האזור ולעשות שימוש ראשוני באדמה בהתאם לאזור הגיאוגרפי. אזור השרון מאופיין באדמת "חמרה" – אדמה חולית שנחשבת לפורייה במיוחד, היא משמשת כמצע משובח לגינה פרחונית. להלן השיקולים שיש לקחת בעיצוב גינה באזור השרון –

כיווני אוויר

בכל שטח חשוב להתייחס גם לכיווני האוויר שיש בו שבאמצעותם יקבעו להם מקומות הישיבה, שתילת הצמחים, בנייה של פרגולה וכו'. תמיד נעדיף לשבת במקום בו יש משב רוח מאשר באזור שבו האוויר לא זז. לפעמים לא תהייה ברירה ונצטרך לעשות תמרון לא טבעי בגן שלנו כדי לאפשר את משב הרוח הזה, כמו לגזום עץ או שיח.

חשיפה רבה לשמש

גינה בשרון שתהייה חשופה לשמש במשך שעות רבות תחייב טיפול שונה מאשר שטח ששורר בו צל רוב הזמן. שמש מכתיבה אילוצים כמו – צמחייה ספציפית, מערכת השקיה שמתאימה לקרקע, פרגולה שמעניקה צל וכו'. צמחייה שתהייה זמן רב תחת שמש קופחת תדרוש כמות רבה של מים, לכן הנכון יהיה לבחור בצמחייה שהיא עמידה לשמש כמו קקטוסים, סוקולנטיים ועוד.

סוג הקרקע

כאמור סוג האדמה באזור השרון הינו חמרה ושימורה יבטיח גן מלבלב שמדי שנה מגלה את יופיו. אדמה פורייה זו תיטיב עם שורשי העצים, השיחים וכל צמח. היא תיתן מענה לכל צרכי ההזנה של הצמחים, תגדיל את יכולות האחיזה שלהם ותשדרג את יניקת המים והאוויר.

עיצוב גינה עם בריכת שחיה ביתית ברעננה

עיצוב גינה עם בריכת שחיה ביתית ברעננה

תפקידו של מעצב גינות

על כתפיו של מעצב גינות מוטלת אחריות רבה, מצד אחד עליו להיצמד לתקציב מסוים אותו מגדירים מאשר כדי שלא ללכת לאיבוד, ומצד שני עליו להיות קשוב לרצון לקוחותיו וצרכיהם. לדוגמה, אם מדובר במשפחה עם ילדים, עליו לעצב גינה המתאימה לילדים בגילים מסוימים, אם מדובר במשפחה החובבת אירוח חברים ובני משפחה בגינה, שאז יש צורך בפינת ישיבה גדולה ומפנקת וכמובן גם רצפת דק פונקציונאלית המתאימה לחלל. מצד אחר, ישנם אנשים שאוהבים לטפח את הגינה ורואים את עניין השתילה והגיזום ממש כמו תחביב מהנה לשעות הפנאי, וישנם כאלה המעוניינים בגינה "אוטומטית" עם מינימום תחזוקה. אם כך, מלאכת התכנון היא זאת שתקבע בסופו של דבר את מראה הגינה והנוחות של בעלי הבית.

עיצוב גינה ברעננה

עיצוב גינה ברעננה

מגוון אופציות ואקססוריז, נותר לכם רק לבחור

הטכנולוגיה והנדסת הצמחים עושים את שלהם ומתקדמים בצעדי ענק, ולנו נותר רק ליהנות מהם וכמה שיותר. האופציות באבזור הגינה ושילוב אקססוריז, הם לגמרי רב גוניים, ולכן עיצוב גינות בשרון הוא משימה השייכת למומחים בלבד. מעצב גינות יוכל לשבת יחד עמכם בתחילת התכנון ולהציע מספר רב של אופציות, החל משילוב בריכות נוי, בריכות שחייה, ג'קוזי מפואר, דק, פינות ישיבה, צמחיה ירוקה, גינת תבלינים, פסלים, פרגולות ופתרונות הצללה מודרניים ונראה כי הרשימה עוד ארוכה. בשל כמות האקססוריז והאפשרויות הרבות, מומלץ להגיע לתהליך עם ראש פתוח ופשוט לזרום עם התהליך. דעו כי ממתינה לכם חוויה מהנה במיוחד, כזאת שבסופה תוכלו להכניס את הטבע לביתכם וליהנות ממנו בכל יום מחדש.