מחיר בניית בריכה שחיה מבטון ידרוש שקלול של לא לא מעט פרמטרים שעשויים להקשות על חשיפת המחיר המדויק של הקמת בריכת בטון.

בריכות בטון נבנות באמצעות שכבות בטון שאותן מעצבים על פי תכנון מקדים. תהליך הקמת בריכת בטון נחשב לתהליך ארוך ומורכב, אולם הוא מבטיח בריכה איכותית, עמידה ויוקרתית ביותר שניתן להשיג שאף מעלה את ערך הנכס. במאמר זה נפרט אודות כל מה שחשוב לדעת על בריכות בטון פרטיות, כולל המחיר של כל התענוג הזה, על מנת שתוכלו לעשות את השיקולים הנכונים ואת הבחירה הראויה שתתאים לצרכים ולציפיות שלכם.

מחיר בניית בריכה שחיה מבטון

מחיר בניית בריכה שחיה מבטון

מה ההבדל בין בריכת בטון לבריכות אחרות?

נתחיל בהבדלים המשמעותיים בין כל סוגי הבריכות הקיימות בשוק היום:

בריכת בטון

החומר המרכזי באמצעותו היא נבנית הינו בטון. היא דורשת חפירה של בור בחצר , קידוח כלונסאות שיתמכו בבריכה – ויהיה צורך גם בהיתר בנייה. זמן ההקמה יכול להימשך חודש ועד מספר חודשים. עמידותה גבוהה ביותר מבין כל האלטרנטיבות והיא דורשת תחזוקה תדירה בעיקר של טיהור וחיטוי המים.

בריכת אינטקס

בריכת זו היא למעשה בריכה עילית, משמע בריכה שלא תאלץ לבצע חפירה בחצר כמו במקרה של הבריכה המתועשת או הבטון ולכן לא תדרשו להוציא היתר בנייה. ניתן להרכיב אותה לבד ואין צורך בלוגיסטיקה מורכבת על מנת להתחיל ליהנות ממנה.

בריכה מתועשת

עשויה מיריעות PVC. היא דורשת חפירה של בור בחצר ולכן גם נדרש עבורה היתר בנייה מהרשות המקומית. זמן הקמה יכול להימשך כמה שבועות. עיצוב לפי הטעם האישי. תחזוקה ממוצעת.

מה חשוב לדעת על תהליך היתר בריכת שחייה?

בחרתם להקים בריכת בטון או בריכה מתועשת? אז בטרם תתחילו לחפור עם דחפור בור ענק בחצר, מוטב שתוציאו קודם  היתר בנייה מהרשות המקומית. סוגי בריכות אלה נחשבות למבנה קבע, ממש כמו בית, ולכן יש צורך בהיתר. הרשויות תבקשנה לבדוק את הפרמטרים להלן – מידות הבריכה, העומק שלה, סוג החומר ממנו היא בנויה, אופי סינון המים, מתקני בטיחות וכולי. יש שינויים מועטים בדרישות בין רשות לרשות וכדאי לוודא מה הדרישות והרגולציות המדויקות של הרשות שלכם בטרם תגישו בקשה.

כמו כן, במסגרת הבקשה תידרשו גם להגיש תוכנית בנייה מפורטת יחד עם כל מסמך רלוונטי מטעמם של אנשי מקצוע כמו אדריכל, יועץ הנדסי, יועץ בטיחות וכולי. ככל שתגישו את הבקשה באופן מסודר יותר, כך תקצרו את זמן ההמתנה ותשיגו את ההיתר במהרה.

מחיר בניית בריכה שחיה מבטון

טווח המחירים יכול לנוע מ – 120,000 ש"ח ויכול להגיע ל – 500,000 ש"ח, אולם, ניתן להגיע למחירים שהם נמוכים או גבוהים קצת יותר. בתכנון תקציבי לבריכה רצוי לשקלל לפני הכל את מנעד המרכיבים שעשויים להשפיע על המחיר הסופי. הראשון יהיה הסוג של חומר הגלם, ככל שחומר הגלם איכותי יותר, כך יעלה המחיר. עלות ההקמה מושפעת גם מגודל הבריכה, ככל שממדיה גדולים יותר, כך תידרש עבודה רבה ושימוש בכמות מרובה של חומרים. בריכה עמוקה יותר תדרוש חפירה לעומק רב וחיזוקה באמצעות כלונסאות ויציקות בטון בכמות רבה. נציין שלא כדאי להמעיט בחשיבות חומר הגלם שכן הוא זה שיקבע את העמידות של הבריכה ואת תדירות התחזוקה. המחיר יהיה גם תלוי בפרמטרים נוספים שמוסיפים רושם ויוקרה, לדוגמא יש בריכות שנבקש להכניס אליהן תאורה מיוחדת, מה שייקר את המחיר, ריצוף יוקרתי, מערכת שמע, מקלחון חוץ וכולי.

בריכה בטון מלבנית גדולה

בריכה בטון מלבנית גדולה

תחזוקה , ניקוי וחיטוי הבריכה

תחזוקה נכונה תבטיח לבריכת הבטון החדשה שלכם עמידות ואריכות ימים ובעיקר שקט נפשי. כל מאגר מים דורש ניקוי וחיטוי של המים בצורה מקצועית כדי למנוע התפתחות של בקטריות וזיהום סביבתי שעלול להוביל לסכנה בריאותית של ממש. יש מכשור, ציוד וחומרים ייעודיים לניקוי של בריכת בטון וכדאי להתייעץ אנשי מקצוע בקשר לסוגים השונים. אתם מוזמנים כמובן להתייעץ אתנו ב" ערוגת הבושם" אודות כל שיטות הטיפול והתחזוקה הנכונות עבור הבריכה שלכם.