אלמנטים בולטים בהקמת גינה אנגלית

גינה אנגלית היא שם קוד לאלגנטיות, לצבעוניות אך גם לכבוד לטבע וליצירת חיבור בין סדר וארגון ובין זרימה טבעית. הערוגות המסודרות למשעי, הפרחים העונתיים האופייניים לגינה זו, צמחי התבלין והשיחים, לצד עצים שנבחרים בקפידה, כל אלו מאפיינים את הגינה האנגלית. הקמת גינה בסגנון אנגלי היא אינה בהכרח משימה קשה לביצוע, בפרט אם אתם נעזרים במעצב גינות שמנוסה בסגנון זה. כל מה שצריך בעיקר לעשות על מנת להשיג את המראה של גינה אנגלית הוא לדאוג לעשות שימוש בכמה מרכיבים נפוצים – אז אם אתם חולמים על הקמת גינה אנגלית למופת ואצילית, במאמר זה נספק לכם מבחר אלמנטים בולטים שמאפיינים את הגן שמוצאו מאנגליה.

גינה-אנגלית

גינה-אנגלית

הרכב הגינה האנגלית

הגינה האנגלית מחולקת לכמה אזורים כשלכל אזור ייעוד משלו. חלק מהאזורים מטרתם אסתטיקה ויזואלית, חלק יותר פונקציונליים וחלק מיועדים בעיקר לפעילות ולבילוי. הגינה האנגלית תתהדר במדשאה ירוקה, בצמחייה עשירה ובמגוון אלמנטים דקורטיביים ייחודיים, כמו שערים שמובילים לאזורים במתחם, בבריכת נוי, שעון שמש, פסלים, מתקני האכלה לציפורים ותיבות קינון שימשכו שלל ציפורים יפות שיתרמו לחזות הציורית ויעשירו אותה. בנוסף, בגן זה יש מגוון מרכיבים פונקציונליים כמו עצי פרי, אזור לגידול גן ירק, מחסן, חממה, בור באדמה למטרת קומפוסט, גדר חיה, שבילים מסודרים שמנגישים את האזורים השימושיים בגינה וגדר.

עיצוב בגוונים אנגליים

הגן האנגלי מטרתו לכבד את המסורת האנגלית ולכן בדרך כלל נעשה שימוש בצבעים שהם יותר מסורתיים. גינה אנגלית טיפוסית תעוצב בצבעים אצילים כמו לבן, ורוד, אפור וכחול. את זה ניתן לעשות באמצעות צמחייה ופרחים ישראליים מגוונים שאותם שותלים בערוגות. יחד עם זאת, ניתן להוסיף גם אלמנטים עיצוביים באותם גוונים כמו ספסל לבן, או גדר בגוון כחול בהיר, שכן ההמלצה תהייה בחירה בגוונים רכים ובהירים.

הבית כמוקד המשיכה

בסגנונות עיצוב של גינות מומלץ להציב לפחות מוקד משיכה וויזואלי אחד שהוא דומיננטי, כמו עץ או פינת ישיבה, אולם בעיצוב הגינה אנגלית, הבית נחשב למוקד משיכה מרכזי. הרעיון שמאחורי הגן הינו לספק תוספת אצילית למראה הבית, להדר ולפאר אותו. מפאת זאת, בגינה האנגלית ניתן לזהות לרוב צמחיה מטפסת על קירות המבנה, פינות ישיבה שצמודות לכניסה וליציאה של הבית כשהמשכיות לגן ולהקפה של כל המבנה.

מבנים מהונדסים – העשויים מצמחים ואבן

גינות אנגליות מאופיינות במבנים מסודרים ומתוכננים בקפידה. עיצוב גינות נעשה תוך מחשבה על שטח הגינה וחלוקתו לצורות גיאומטריות ומסודרות. בתוך החללים האלו מתקיימות ערוגות שבנויות לעיתים תוך שימוש בגדר חיה, הנגזמת בצורה מסודרת וישרה או אבן עתיקה המשולבת בה. גם מסביב לגופי המים, לעצים ולאלמנטים עיצוביים אחרים בתוך הגינה אפשר למצוא מבנים הנדסיים שנוצרו מצמחים ומאבנים ויצרו צורה, שעוצבה כמובן על ידי הגנן.

שימוש בגופי מים

מזרקות, פסלים וגופי מים שונים הם חלק מהגינה האנגלית, כאשר הדגש הוא על מזרקות וגופי מים אחרים שעשויים בסגנון קלאסי. פסלים קלאסיים של מלאכים ודמויות קלאסיות אחרות, מבני כתר מאבן ועוד אלמנטים שונים שמתחברים לסגנון הקלאסי הם חלק מתהליך הקמת גינה אנגלית.

בריכת נוי בגינה האנגלית

שימוש רב בפרחים

יותר מכל סגנון עיצוב גן אחר, הגן האנגלי לוקח בענק את כל הקשור לשימוש בפרחים. הסגנון האנגלי מעדיף הרבה יותר שתילה של פרחים מסורתיים מאשר שתילת עצים ושיחים. על מנת להשיג  את המראה האנגלי המסורתי רצוי לרכוש ערוגות פרחים גדולות של ורדים, לבנדר וכולי. כדאי במקרה הזה להתייעץ עם מעצב גינות בנוגע לבחירה של הפרחים, מאחר ורוב הפרחים הנפוצים בסגנון זה הינם פרחי חורף וכדאי להתאים אותם לאקלים הישראלי.

פרחים עונתיים ואביביים בעיקר

האביב הוא עונת הפריחה העיקרית בגינות האנגליות, בשל החורף הקשה והסתיו הרטוב. כתוצאה מכך הדגש הוא על פרחים עונתיים שמלבלבים באביב. אולי המלכה הבלתי מעורערת של הגינה האנגלית היא השושנה. ורד אנגלי הוא פרח חובה בכל גינה אנגלית וגם השושן צחור וליליות. בגינות אנגליות רבות יש פינה של כבוד לעשבי תיבול, בעיקר מנטה, קורנית ולעיתים גם לבנדר.

גדרות ושערים בסגנון האנגלי

אחת הדרכים היותר מוצלחות להשיג את המראה המעונב יהיה על ידי גדרות ושערים בגן. מדובר בסממן מובהק של גן אנגלי, גדר או שער או שניהם יחד, עשויים מעץ טבעי וצבועים בלבן, אפור או כחלחל. התקנה של שער לבן  וגדר שתוחמת את החצר בהחלט יעניקו את התוספת האצילית.

פרגולה מעוצבת בסגנון קלאסי

הפרגולות בגינה האנגלית ממוקמות במקומות שבהם אפשר לתפוס קצת שמש. הפרגולה האנגלית בנויה מעץ מלא וצבועה בדרך כלל בלבן, כאשר היא מאופיינת במבנה קלאסי ואלגנטי. במקרים רבים האנגלים בונים דווקא קונסרבטורי, שהוא חממה קטנה שבה אפשר לתפוס קצת שמש ולהתחמק מהגשם.

חולמים על גינה אנגלית כמו בכפרים של סאפולק ואוקספורדשייר? צרו איתנו קשר ונשמח לתכנן ולבצע הקמת גינה אנגלית יפיפיה מא' ועד ת'.