לא מעט אנשים חושבים שתהליך הקמת גינה מתחיל פשוט ביישור הקרקע וממשיך בשתילה של צמחייה ובבחירת ריהוט. אבל תכנון גינה הוא משהו שונה לגמרי כשמודבר בהקמת גינה.

הוא מתחיל עוד הרבה לפני, כשאנחנו מחליטים מה יהיה הבסיס הטוב ביותר לגינה שלכם. בסיס שיאפשר לגינה ללבלב גם בעוד שנים, לקבל את כל מה שהיא צריכה כדי להתפתח ולשמש את בעלי הבית בצורה הכי טובה עבורם – בין אם הם מארחים באופן קבוע או פשוט אוהבים גינון.

אז למה חשוב לתכנן גינה? הנה כמה סיבות חשובות לכך:

לכל גינה צרכים משלה (לבעליה גם)

כאמור – כל גינה אמורה לשמש את בעלי הבית בדרך שהכי מתאימה לאורח חיים. יש משפחות שפשוט אוהבות לבלות שעות עם הילדים בגינה, יש בעלי בתים שמחפשים תחכום ויוקרה שיבואו לידי ביטוי בעיצוב הגינה, יש מי שעבורו הקמת גינה פירושה מערכת ירוקה ואקולוגית מסביב לבית ויש מי שפשוט מחפש מקום לרגעים של שלווה בסוף היום.

תכנון ועיצוב גינה

תכנון הקמת גינה

כשאנחנו מתכננים את הגינה אנחנו חושבים על כל הצרכים והפונקציות שהלקוח צריך ורוצה שיהיו לגינה שלו. מה בדיוק הוא צריך בתוך החלל הזה. כך אנחנו יכולים ליצור את הבסיס הטוב ביותר לגינה שתשמש את בעלי הבית לאורך שנים ותתן להם את מה שהם רוצים מסביב לבית – מקום אירוח, מקום משחק לילדים, גינת ירק או פשוט הרבה יופי מול העיניים.

כעקרון, כשאני מתכנן גינה , אני מנסה לספק פתרון שאמור להחזיק מעמד בעשור הקרוב, ולא ידרוש שינויים מהותיים.

תכנון הקמת גינה

תכנון הקמת גינה

יצירת אווירה מדויקת – לפי הסגנון העיצובי של הבית ובעליו

כיום עיצוב גינה מתכתב בדרך כלל עם העיצוב של הבית, מתוך המחשבה שכאן בישראל גינות הן חדר נוסף בבית. מסגנון אנגלי ועד לסגנון יפני, מגינה מינימליסטית ועד לגינת ירק, יש לנו שפע של אפשרויות וסגנונות.

כשאנחנו מתכננים נכון, הקמת גינה הופכת מדויקת יותר. אנחנו יכולים בדיוק לחשוב על מה שייכנס לתוך מתחם הגינה, אילו תשתיות אנחנו צריכים להקים ואיזו צמחייה נבחר.

כמובן שבזמן תכנון הגינה אנחנו יכולים לעלות על טעויות עתידיות שיחסכו לנו הרבה כסף ועוגמת נפש בעתיד, כגון מיקום צפוף מידי של עצים שיפגע בצמיחתם או קירבה לקו מים או חשמל, כמויות וסוג צמחיה מדויק, וכתב כמויות אמיתי שימנע מראה דליל או עמוס מידי.

מתוך הסיבות האלו, אנחנו ממליצים מאד לפנות לתכנון גינות מקצועי ולהנות מגינה שתהיה חלק מהבית, חלק מהאווירה וחלק מאיכות החיים שלכם.

בכתבה זאת אנו מצרפים דוגמאות משלושה פרויקטים שתכננו והקמנו.

מעוניינים לתכן את גינת חלומותיכם? – פנו אלינו , לאמנות הגינה הקסומה.

ערן- 054-5228882