אין תחושה נעימה יותר מלשבת בתוך הבריכה תחת השמיים המאירים ולהביט על קו האופק. בריכות אינפיניטי מאפשרות לנו לעשות זאת בקו ישר, כשהן למעשה משתלבות בעיצוב החלל באופן זורם ושומרות על קו רצף עם הריצוף, הדק או הגינה.

עיצוב גינה – בריכות אינפיניטי בווילות יוקרה

עיצוב גינה – בריכות אינפיניטי בווילות יוקרה

מה זאת בריכת אינפיניטי?

בריכת שחייה אינפינטי שמכונה גם קצה נעלם היא למעשה בריכה שבאחד הקצוות שלה, לרוב הרוחב הבריכה, מסתיים בהיעדר מסגרת. עובדה זו יוצרת מעין אשליה של קצה שנשפך החוצה ושל בריכה שאין לה למעשה סוף. באנגלית בריכה זו  מכונה "בריכות אינסוף" (infinity pool) בשל האשליה האופטית והקסומה שמספקת מראה אקסקלוסיבי ומרשים במיוחד.

כמובן שניתן גם להקים בריכה שכל ארבעת הדפנות שלה גולשות לתעלה נסתרת – והבריכה משתלבת בצורה מושלמת עם המעטפת שלה

בריכת אינפינטי

בריכת אינפינטי

כיצד ניתן לתאר משהו נעלם?

בריכת infinity הינה בריכה שנראית כאילו היא מתפוגגת לה אל תוך האופק. היא עובדת על האפקט האשלייתי – חזותי, שגורם לכל מי שמביט בה מהצד לחשוב שלא קיימת מחיצה בין המים לבין הנוף. אפקט זה הומצא כבר לפני שנים רבות, כשנהגו לבנות בריכות קטנות ומזרקות שהמים בתוכן נשפכו לאגן חיצוני וגרמו לחזות שהיא מתעתעת. בימינו, העיצוב הייחודי מתקשר לבריכה שבה המים למעשה זורמים כלפי חוץ, לכיוון השוליים ובגובה הסיפון, כשהם למעשה נאגרים לתוך חריץ שנמצא בקצה.

ההשראה של עיצוב infinity pool מגיע מהעיצוב הטבעי של מים שזורמים להם בקצה המפל, שנעלמים אל מפלס יותר נמוך שאינו נגלה לעיניים. יחד עם זאת, קצה הבריכה עדיין בנוי כמו קצה של כל בריכה רגילה, אך מתווסף לו קטע שקוע שמאפשר למים לזרום כלפי מעלה, לתוך אגן מים שהוא נמוך, על מנת ליצור אשליה של קצה נעלם.

עיצוב גינה עם בריכות אינפיניטי

כל מי שמחליט להקים בריכה בביתו כנראה הולך לשהות בה לא מעט ואין בכלל ספק שפרט להיותה אביזר שימושי, היא גם נחשבת למוקד עיצובי שתופס את העין ומשדרג את כל בית. במידה ובוחרים בבריכת אינפינטי, מומלץ לבנות אותה במיקום שיספק לה את החשיפה הראויה לה, מיקום שדרכו ניתן לקבל את התצפית לנקודה אסטרטגית שהוא הנוף החיצוני. בעלי וילות יוקרה כיום משלבים את בריכות האינפינטי בתכנון או בהקמת הגינה שסובבת את הבית ויוצרים בכך מראה מפנק, אלגנטי ויוקרתי מאד.

מהם היתרונות של בריכת אינפיניטי?

בריכת אינפיניטי כאמור יוצרת מראה זורם ובעל המשכיות. בין אם היא מהווה חלק מתוכנית עיצוב גינות או בנויה על גג הוילה, היא משתלבת באופן רציף בתהליך הבנייה של החלל ולא בולטת ממנו. התוצאה היא קו ישיר של נוף, שנשקף מהבריכה בכל נקודה בה אנחנו נמצאים בה. זהו מראה מרשים מאד שמעניק תחושה יוקרתית ומפנקת, כאילו אנחנו נמצאים על אי טרופי ומולנו רק הטבע. יתרון נוסף של בריכת אינפיניטי הוא המראה הנקי והמינימליסטי שלה. אין צורך בבניית מסגרות מפותחות או מבנים שיקיפו את הבריכה, אלא היא חלק מתוכנית המתאר הבסיסית של המבנה. כתוצאה מכך נוצר עיצוב גינה או אזור בריכה מינימליסטי ונקי, עכשווי ואלגנטי מאד.

תכנון גינה עם בריכה

כיצד משלבים בריכת אינפיניטי בעיצוב גינה לווילת יוקרה?

תוכנית עיצוב גינה שכוללת בריכה מעלה תמיד כמה שאלות חשובות בנוגע למיקום הנכון, למבנה הבריכה ולחומרי הגלם שיקיפו אותה. כשמדובר בבריכת אינפיניטי, אנחנו צריכים למעשה לחשוב טוב על חוויית המשתמש הכוללת. היכן מציבים את הבריכה ולאילו כיווני נוף היא תפנה, אילו חומרים יקיפו אותה כך שהיא תהיה חלק מהעיצוב הכללי בלי הפרעות והתנגשויות, מה להציב מסביב לבריכה מבחינת אלמנטים ופריטי גינה וכדומה. כשמדובר בוילות יוקרה שבהן העיצוב חייב להביע פינוק, אלגנטיות, אורח חיים רגוע או עכשוויות וטרנדיות, אנחנו משלבים את הבריכה בתוך עיצוב שכולל שימוש בעץ איכותי, ריצוף יוקרתי, פריטים מיוחדים שלא רואים בכל בית או עיצוב בהתאמה אישית. אמנות הגינה מתמחה בתכנו בריכות אינפיניטי, כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות והן בהקמה של הבריכות האיכותיות ביותר.

לסיכום, אין ספק שבריכת infinity pool הינה הדבר הבא בכל הקשור לעיצוב הגינה שלנו. היא הבריכה המרשימה והמתוחכמת ביותר שניתן להשיג בימינו. היא מרהיבה, ייחודית, אלגנטית, נעימה לשחייה ומשדרגת פי כמה את החוויה. נציין שמדובר בהקמה שהיא מעט יותר מורכבת מבריכות רגילות, אבל בהחלט שווה כל מאמץ והשקעה.