לא רק מינימליסטית – הגינה הפראית

כל תהליך של עיצוב גינה יכלול בתוכו כמה וכמה אלמנטים משמעותיים שיסייעו לעמוד בציפיות של כל אחד. יש היום מגוון של סגנונות עיצוב וכל אחד מצליח לענות על צביון וטעם אישי. אולם, אם תהיתם כיצד זה מרגיש לחיות בנבכי יער פראי בדיוק כמו באי אקזוטי, יש לכם את האפשרות להרגיש את זה באמצעות עיצוב הגינה הפראית. עיצוב זה, להבדיל מגינה כפרית, יחולל הרבה עניין וסקרנות בחלל, הוא בהחלט לא שגרתי, אולם הצליח לכבוש לבבות רבים. על מנת לעמוד במשימה בצורה מוקפדת ומקצועית, רצוי להכיר בכל אותם צרכים אישיים של כל אחד מאתנו ולא מן הנמנע גם להיעזר באדם מקצועי כמו אדריכל נוף שיספק את כל הפתרונות האיכותיים כדי למצות את שטח החלל ולהפוך אותו למוריק, מהפנט, שעונה על כל הציפיות.

הגינה הפראית

הגינה הפראית

טרופי ופראי מכל כיוון

לפני הכל, נציין שסגנון עיצוב זה יתאים בעיקר לשטח של 25 מ"ר ויותר. צמחיה פראית בחלל תיצור את המראה הג'ונגלי והטרופי הייחודי עם הקפדה על איזון של צמחייה גבוהה בשילוב שתילים שמתפרסים על הקרקע. הצמחייה תראה סבוכה, עזה וצבעונית עם עצי דקל, שרכים עבים, עצי פרי ופינת גינת ירק אורגנית.  מאפייני העיצוב המנחים הם שילוב הרמוני של סוגי צמחים, שיוצרים את הסבך שמדמה ג׳ונגל אך עדיין שומר על סדר מסוים בחלל. הגן הפראי דורש אקלים חם עם לחות ובשתילה חכמה התחזוקה תהייה קלה יחסית בשל הצימוח הלא מסודר והמבורדק. כמו כן, גינות פראיות תצרכנה הרב היותר השקיה על מנת שהכל סביב ישגשג. יחד עם זאת, היא תספק גם הרבה מקורות צל שנובע מריבוי צמחים מה שיוצר גם סוכך טבעי וקסום.

צמחיה פראית בגינה

צמחים שמתאימים לסגנון הפראי

עצי דקל

הדקלים מתאפיינים בגזע שהוא עירום בעל תפרחת שצומחת לגובה. שילוב של עצי דקל שונים יעניק קרקע נוחה ועם זאת חופה ג'ונגלית סבוכה שמספקת הרבה צל.

שרכים

צמחים עם עלים ירוקי עד, שדורשים הרבה מים אולם מוסיפים את כל האופי הפראי. סוגי השרכים שיתאימו הינם "שרך העץ" או "שרך היער", שיעניקו קרקע עשבית נמוכה בעלת צפיפות שמותאמת לאווירת היער.

ציפור גן עדן

אחת הדרכים המרשימות להחדיר צבע עז היא על ידי פרח נוי "ציפור גן עדן", שתפרחתו הכתומה בעלת המקור הארוך, שופעת בצבעיה המרהיבים.

עצי פרי

עץ מנגו, פאפאיה, בננה, ליצי, אבוקדו וכולי.

גינה טרופית

גינה טרופית

האלמנטים המשולבים בגנים הפראיים

הגינה הפראית תמעיט בכל אלמנט מלאכותי שעלול להרוס את האווירה, מלבד ערסל, אלמנטים של מים ומערכות ישיבה מעץ.

פינות ישיבה

כאן לא נלך על ריהוט קונבנציונאלי עם כריות צבעוניות ומראה מודרני וחדשני ובכלל מומלץ לוותר על הנאמנות לכל סגנון עיצובי ולהוסיף פינות ישיבה נוחות ופונקציונאליות שיתמזגו עם כל החלל ויוסיפו רכות וצבע. מערכת ישיבה פראית קלאסית תכלול פינות ישיבה מאולתרות, עם גדמי עץ או אבן ואלמנטים טבעיים וכבדים. כמו כן, גם ערסלים צבעוניים יוכלו בהחלט להתאים, כשהם תלויים להם בין העצים.

אלמנטים של מים

כל גינה פראית תכלול בתוכה אלמנט של מים, אם זה בריכת דגים, מזרקה, נחל מלאכותי, מפל עם רחש פכפוך של זרימה. כל מאגר מים יכול להיבנות במרכז החלל או בצמוד לקיר או לגדר.

תאורה

תאורת לד זולה וחסכונית שפועלת בצורה אוטומטית, בגוונים ירוק וצהוב תדגיש את האפקט הפראי, לרבות בשעות הערב.