עצי פרי מוסיפים לכל גינה תועלת כפולה. הם מציעים הרבה ירוק בעיניים וצבעוניות שמגיעה מהפרחים והפירות וכמובן נותנים לנו פירות. אין כמו לקטוף לימון טרי מהעץ ולהשתמש בו לסלט או ללימונדה טרייה, אין כמו אפרסק או תפוח מבריקים שנקטפים ישירות מהעץ לביס מושלם. כדי לבנות תוכנית עיצוב גינה עם עצי פרי אנחנו קודם כל בודקים את הקרקע ואת הצרכים של העץ, רק לאחר מכן אנחנו יכולים לבחור מבין אינספור אפשרויות.

עיצוב גינה בשילוב עצי פרי

עיצוב גינה בשילוב עצי פרי

עיצוב גינות בשילוב עצי הדר

אולי השותפים הפופולריים ביותר לכל עיצוב גינה בישראל. לימון, תפוז, פומלה, קלמנטינה או עצים ייחודיים כמו אשכולית אדומה ותפוז סיני, כל אלו מתאימים מאד לאקלים הישראלי. הם מפיצים ניחוח נהדר בעונת הפריחה וקל יחסית לשמור עליהם. האקלים הישראלי שבו יש הרבה שעות שמש ומעט מאד מצבים של קור מקפיא מתאים מאד לעצי הדר.

עיצוב גינות עם עצי פרי

עיצוב גינות עם עצי פרי

עיצוב גינות בשילוב עצים נשירים

עצים נשירים מניבים פירות נהדרים, ביניהם תפוחים, שזיפים, אפרסקים, רימונים, תאנים, משמשים, שקדיות ועוד. צריך לקחת בחשבון שהעבודה בגינה תהיה קצת יותר עמוסה בעונות הנשירה, אז הגינה תתכסה בעלי שלכת.

עם זאת, לקראת סוף החורף אתם תהנו מפרחים נהדרים, שאף תוכנית עיצוב גינה רומנטית או כפרית לא תהיה שלמה בלעדיהם. אחרי הפריחה שמגיעה בדרך כלל בורוד ולבן, מגיעים הפירות, שמשנה לשנה בטיפול נכון יהפכו לתענוג מושלם. הפירות הנשירים לא מתאימים לכל גינה, בגלל תנאי אקלים מיוחדים שדורשים קור והרבה.

עיצוב גינה עם עצי פרי

עיצוב גינה עם עצי פרי

עצים סובטרופיים

עוד משפחה פופולרית במיוחד בגינות בישראל היא משפחת הסובטרופיים. בין העצים הנכללים במשפחה זו תמצאו את האבוקדו, השסק, המנגו והגויאבה. פירות אלו אוהבים השקיה רב ואוהבים הרבה שמש, כך שהם מתאימים לגינות בישראל.

עצי נוי

עצי נוי רבים מתאימים לסביבת הגינה הביתית, ביניהם עצים כמו אדר, אלון, אורן, ברוש ואחרים. בנוסף, ישנם עצים המניבים פירות כמו זית, אגוזי פקאן ואגוזי מלך שאוהבים את האקלים הישראלי.

כדי לבחון איזה עץ מתאים לגינה שלכם, כדאי להתייעץ עם חברת גינון המתמחה בתכנון ועיצוב גינות, שתוכל לפרט ולהסביר על כל עץ ויתרונותיו לעיצוב הגינה.

שוקלים להקים גינה ומעוניינים לשלב עצי פרי או נוי ? – פנו אלינו, לאמנות הגינה הקסומה