בריכת שחייה פרטית הינה אלמנט דומיננטי שמכתיב את כל אופי החלל והיא מגיעה היום בשלל דוגמאות, סוגים וסגנונות. כל מי שמתכנן להקים בריכת שחייה בגינה, תוהה וודאי כיצד היא תעוצב ואיך היא תענה על כל התנאים, האילוצים ותתכתב עם יתר האלמנטים הקיימים בגינה. במאמר זה נפרוש לפניכם את המאפיינים החשובים הנדרשים בכל הקמה של בריכת שחייה פרטית, שחלקם הינם הכרחיים לקיומה. נתחיל אפוא בסוגי הבריכות הקיימות כיום.

בריכת שחייה בגינה

בריכת שחייה בגינה

סוגי בריכות שחייה

בריכת פיברגלס

בריכות פיברגלס מגיעות מוכנות מבית היצרן וניתן לבחור אותן בגדלים וצורות לפי טעם וצורך. הן עמידות מאוד ומחירן זול באופן יחסי, מה שהופך אותן למבוקשות ביותר.

בריכה מתועשת

בריכה שנבנית לפי התאמה אישית. היא מחופה ביריעות PVC  איכותיות , גמישות ועמידות מאוד – ומאפשרת שילוב של תאורה, חימום, ג'טים של ג'קוזי, מפלים, וכיו"ב,  מחירה ממוצע ביחס ליתר.

בריכת בטון

בריכת זו היא בין היקרות ויש לבסס אותה היטב באדמה. היא גם עמידה לשנים ארוכות ומעלה את ערך הנכס ותעוצב בהתאמה אישית.

מבנה בריכת שחייה

בריכת סקימרים

סקימר הינו אביזר ייעודי לפינוי מים שמוצב בחלק העליון של דופן הבריכה כשחלקו העליון ממוקם מעל פני המים וחלקו התחתון מתחת למים.

בריכת גלישה

בבריכה זו סינון המים יתקיים על ידי תעלת גלישה היקפית שתסנן את הלכלוך שצף.

סוגי כיסויים לבריכה

כיסוי יריעה חשמלי

כיסוי יריעה חשמלי נע על המסילה לצד הבריכה ונחשב למענה בטיחותי ביותר.  הוא מגיע ככיסוי שמוצב מתחת לרצפה, שיוצא מהקיר או ככיסוי תריס חשמלי חיצוני.

רצפה הידראולית

מענה טכנולוגי יפה ואסתטי שמתרומם מעלה ומכסה בצורה אלגנטית ביותר את הבריכה, אך יקר מאד.

קירוי חיצוני מלא ידני או חשמלי

קירוי באמצעות קורות אלומיניום גמישות שמגיעות במבנה מודולארי שמאפשר תזוזה של כל מקטע באופן עצמאי, בצורה שניתן לפעור את כל הכיסוי או רק חלק ממנו.

מבנה חדר המכונות

חדר המכונות הוא פרמטר משמעותי בתכנון, הוא נחשב ללב הבריכה ומטרתו  להכיל את מסנן החול, המשאבה, מכשיר החיטוי מלח/הכלור וכולי. על כן, הוא בסיס חשוב לתחזוקת הבריכה ופרמטר לעמידה בתקנים הנדרשים, מומלץ למקם מתחת לפני הקרקע, בגובה המשאבות.

כיסוי כניסה לחדר מכונות

כיסוי הידראולי שמיועד לאזור הכניסה של חדר מכונות (שנמצא מתחת לקרקע.) הכיסוי יתמזג עם החיפוי רצפה הקיים. יש כיסוי עם חיפוי מאבן, מעץ או מקרמיקה.

מדרגות

ישנן מגוון סוגי מדרגות שמיועדות לכניסה לבריכה שמגיעות בשילוב משטח רביצה וספסל. אפשר לתכנן את הספסל בזווית של תשעים מעלות או שיגיע עם משענת גב.

מערכות בריכה

מערך של זרמי מים שמספקים תחושה של ג'קוזי בתוך הבריכה.

סולמות לבריכה

המיועדים לכניסה ויציאה. ישנן סולמות שמגיעים מנירוסטה מפוצל, מחובר או משולב.

תאורת בריכה

מלבד הנראות הייחודית שניתן ליצור באמצעות תאורה, מטרתה בראש ובראשונה להאיר את המקום בשעות הערב. בנוסף, היא גם תבטיח את שלום כל המתרחצים והסובבים ותמנע החלקה או נפילה. גופי התאורה הנפוצים יגיעו כגוף אטום למים.

מערכת חשמל ובקרה לבריכה

המוח שמפעיל את כלל מערכות הבריכה שממוקם בתוך חדר המכונות.

עיצוב ואפיון צרכים לבניית בריכות פרטיות

עיצוב ואפיון צרכים לבניית בריכות פרטיות

בריכת שחייה חכמה

שליטה ובקרה על כל המערכות – מעקב אחרי איזון המים, הפעלה וכיבוי מערכת החימום, מערכת התאורה, מפל והמזרקות וכולי.

חימום בריכה

חימום הבריכה יעשה לרוב על ידי משאבת חימום ייחודית, נדגיש שלא תמיד מחויבים לחמם את הבריכה, אך כן מומלץ להתאים את חום מי הבריכה לרוחצים ולסוג הבריכה, וכך גם להאריך במספר חודשים בשנה את השימוש בה.

שחייה נגד הזרם

תתאים לרוב לבריכות קטנות במטרה לאפשר שחייה נגדית לזרם המים.

מפלים לבריכה

יש היום מבחר דגמים וגדלים לכל סוג מפל  – מפל נירוסטה, בצורת ברז ומפל רוחבי בחיפוי אבן.

נסכם שהקמת בריכה פרטית אינה עניין של מה בכך, בפרט אם מדובר בבריכה חפורה. לתכנון מוקדם יש חשיבות גדולה ולכן מומלץ לבחור בחברה שמומחית ומנוסה בהתקנה והקמה של בריכות שחייה שתלווה את הפרויקט ותסייע גם בכל הנוגע לקבלת היתר הבנייה. את סוג הבריכה מוטב להתאים לשימוש, למידות החצר וגם לקו העיצובי הכללי של המבנה. בנוסף לכל אלו, הבטיחות בסביבת הבריכה הינו אלמנט משמעותי ביותר, על כן, יש להשקיע גם בהתקנה של אמצעי בטיחות מתאים כגון גדר או כיסוי איכותי.