כולנו יודעים שרושם ראשוני משפיע על הדרך שבה רואים אותנו, לפחות בהתחלה. זהו קליק מיידי שקובע אם נחתום על עסקה, נקבל עבודה חדשה או נמצא את אהבת חיינו. גם מכירת בית מבוססת על קליקים מהסוג הזה. התאהבות ראשונית, רושם טרי, קליק שנעשה בין מי שמחפש את בית חלומותיו ובין מבנה, חדריו והגינה שמסביבו. אם אתם מתכננים למכור את הבית, אתם וודאי מתקנים דברים שהתקלקלו בתוך הבית, דואגים למראה נקי ומסודר ואפילו משנים את העיצוב כדי להתאים אותו למגוון רחב של קונים פוטנציאליים, זהו חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה ודרך להעלות את ערך הנכס. רבים מתעלמים במהלך תהליך זה מהגינה. שיפוץ גינה לפני מכירה יתרום להעלאת ערך הנכס ויגרום לקונים להתאהב בה לא פחות מהחללים הפנימיים של המבנה ולפעמים היא זו שבעיקר תכבוש את לבבם.

הקמת בריכת שחיה ביתית

הקמת בריכת שחיה ביתית

כיצד להעלות את ערך הנכס באמצעות שיפוץ גינה?

הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לטפל בגינה באופן קבוע. תחזוקה שוטפת ששומרת על הגינה נקייה ואסתטית לאורך הזמן, יוצרת מראה נעים לעין. אם הגינה הייתה מוזנחת, כדאי להביא אנשי מקצוע שיוכלו לתכנן ולעצב גינה מטופחת, לשתול פרחים ושיחים ירוקים וליצור מראה מסוגנן ואלגנטי, שימשוך את הקונה. העלאת ערך הנכס קשורה גם לתשתיות הגינה ולאלמנטים העיצוביים שאנחנו מכניסים אליה. כך למשל ריצוף איכותי ועמיד יעלה את ערך הנכס, גדר מעוצבת, שער איכותי, מערכת השקיה מתקדמת ושתילה של עצים וצמחייה – כל אלו יכולים להעלות את ערך הנכס ולשפר את הסיכויים לקבל עבורו מחיר גבוה.

הוספת אלמנטים לשיפוץ הגינה

לצורך עיצוב ושיפור המראה של הגינה אנו נעשה שימוש באמצעים דקורטיביים שכוללים צמחייה, עציצים, ריהוט יוקרתי, פסלים, פתרונות הצללה, אלמנטים של מים, תאורה וכל מה שבכוחו להפוך את הגינה לאישית ומיוחדת עבור כל רכישה. יש להבין שעיצוב החלל החיצוני לא יכול להיות מנותק מעיצוב הבית – ויש להתחשב בקו העיצובי ולבצע הלימה לאופי הבית. חישבו על זה כך – הבית הוא הגוף והגינה היא אביזר נוי שמעטר אותו. עם תכנון מקצועי והשקעה ניתן להוסיף אלמנטים עיצוביים לחלל החוץ, כגון  –

בריכת שחיה

הקמת בריכה שחייה בגינה תשפר את איכות החיים בצורה משמעותית ובעיקר תהפוך את חלל החוץ ליוקרתי ומרשים. על מנת לעשות את הבחירה הנבונה, יש להכיר את הסוגים הקיימים היום בשוק ולבחור בהתאם לתקציב הקיים את סוג הבריכה.

בריכה מלבנית ענקית

בריכה מלבנית ענקית

צמחייה

שתילה של צמחייה, עצים ופרחים בגינה ישדרגו ויהפכו אותה לאקזוטית, מרהיבה ומסקרנת. מוטב לבחור את סוג הצמחייה בהתאם למזג האוויר האופייני, כשהיא מתכתבת עם הנוף מסביב ועם האופי והסגנון של הבית. רצוי להבחין בגוונים ששולטים בגן (מערכת ישיבה, דק, פרגולה), ולבחור פרחים ועצים שתואמים בגוונים שלהם.

שבילים מרוצפים

עוד דרך לשדרג את החצר הוא באמצעות הוספה של שביל שיחבר בין אזורים שונים ויחלק ויזואלית פינות שונות בחלל. ניתן להקים אותם מחומרי גלם שונים ודקורטיביים כמו אבני המדרך בטון מוחלק או בטון צרוב וכו'.

שבילים מאבן בגינה

שבילים מאבן בגינה

פרגולה – הקיץ הישראלי מביא עמו את החמה שרובצת לה שעות ארוכות –  כדי לאפשר שהייה בחוץ בכל שעה, מוטב לבחור בפתרון הצללה שמספק צל ומוריד את הטמפ' באופן משמעותי. היום יש מגוון סוגים של פתרונות הצללה – רשתות צל, שמשיות ופרגולה. אין ספק שפרגולה הינה בחירה איכותית, שכן מדובר באלמנט עמיד ומעוצב שהופך את הגינה ליפה, מטופחת, נעימה ומוצלת יותר.

עיצוב מאפס או שיפוץ גינה?

אחת הדילמות שמלוות כל בעל בית שרוצה להעלות את ערך הנכס דרך שיפוץ היא כמה להשקיע בגינה. האם עיצוב גינה מאפס הוא הפתרון או שיפוץ וקוסמטיקה. כדי לקבל תשובה לשאלה זו, כדאי ליצור קשר עם חברה המתמחה בעיצוב ושיפוץ גינות שתוכל להגיע, לבדוק את מצב הגינה ולהחליט יחד אתכם מה כדאי לעשות. בשתי הדוגמאות המצורפת לקחנו גינות ששיפצנו באזור הרצליה ועל ידי הוספת בריכה, שדרוג הגינה ואזורי האירוח + הוספת פרגולות ואלמנטים ייצוגיים – העלנו את ערך הבית ב10%-15% לעומת ערכו קודם לשיפוץ, וקיצרנו את תהליך המכירה.